هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

ویژگی های هاست نامحدود و هاست ابری ارزان

آیا ارائه هاست نامحدود به صورت هاست ابری واقعی امکانپذیر است؟


 اصولا ارائه سرویس هاست نامحدود به خصوص در حوزه ی هاست ابری صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و برای جلب توجه مشتریان بکار می روند. 

با پذیرش این موضوع که در دنیای سرور ها هیچکدام از منابع امکان بی نهایت بودن نداشته و محدود به یک رقم می باشند، می توان تصویر واقعی تر و منطقی تری از هاست های نامحدود یافت.



به طور کلی شرکتهای هاستینگ برای ارائه هاست،از جمله هاست ابری سرور هایی را با مشخصات و منابع سخت افزاری مشخص خریده و از آنها برای ارائه سرویس های متفاوت استفاده می کنند.

 بنابراین هاست ابری و سرویس ارائه شده مستقیما به مشخصات سرور مربوطه مرتبط می باشد. حال این مورد را تصور کنید که بر روی این سرور با منابع مشخص و یقینا محدود قرار است چندید و چند هاست نامحدود را به کاربران ارائه دهد! این ادعا تا چه حد می تواند به واقعیت نزدیک باشد؟

شاید تا همینجا هم مشخص شده باشد ارائه چنین ادعایی تنها سوء استفاده از عدم اطلاع کاربران در مورد هاستینگ و موارد فنی آن است.

دقت فرمایید که هاست نامحدود تنها زمانی معنی پیدا می کند که مواردی مانند CPU با سرعت پردازش نامحدود، RAM ، فضای دیسک و سایر موارد از این قبیل به صورت نامحدود وجود داشته باشد و این امر در دنیای الکترونیک کاملا خیالی و غیر ممکن است.

با توجه به توضیحات بالا و علمی و عملی نبودن ارائه هاست نامحدود شاید این سوال پیش آید که چرا برخی از شرکت های هاستینگ چنین موردی را ادعا می کنند؟

خب اولین و اصلی ترین دلیل این ادعا، مسائل تبلیغاتی و ترغیب مشتری به تهیه سرویس است.

همچنین شرکت های ارائه دهنده اینگونه سرویس ها با این فرض اقدام به ارائه سرویس می کنند که احتمالا اکثر خریداران این سرویس نهایتا 2 گیگ فضای دیسک را اشغال خواهند کرد.

 به همین صورت و میانگین قرار دادن یک میزان مصرف مشخص نسبت به کانفیگ و تنظیم سرور خود اقدام می کنند.




آیا هاست نامحدود کارایی واقعی دارد؟


به این مورد دقت کنید که هیچ کدام از این شرکتهای ارائه دهنده هاست نامحدود در مورد RAM  و CPU صحبتی نکرده و اغلب تنها نامحدود بودن فضای دیسک و پهنای باند را ادعا می کنند.

حال با فرض این مورد که این ادعا کاملا واقعی بوده و این شرکت هاستینگ حتی با وجود بارگذاری چندصد گیگابایت توسط یک کاربر نسبت به ادامه فعالیت وی ممانعتی بعمل نیاید باز در برخی شرایط با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

برای مثال در صورتی که شما یک وبسایت با حجم بسیار زیاد دیتا داشته باشد و روزانه صدها نفر به وبسایت شما مراجعه و از اطلاعات آن استفاده نمایند.

 یقینا به میزان بسیار زیاد رم و CPU نیاز خواهید داشت. با فرض اینکه میزان رم مورد نیاز هشت گیگابایت باشد آیا با ارائه مبالغ مرسوم و اعلام شده توسط این هاستینگ ها چنین امری امکان پذیر است؟

ارائه چنین سرویسی برای هاستینگ بسیار هزینه بر بوده و ارائه آن به قیمتهای پایین به هیچ عنوان صرفه اقتصادی نداشته و کاملا غیر منطقی و دور از ذهن به نظر می رسد.


http://cloud-hosting.blogsky.com/1397/11/03/post-5/  


به طور کلی در حوضه هاستینگ و اینترنت برای جذب مشتری، تبلیغات غیر واقعی بسیاری در سطح اینترنت مشاهده می شود و یقینا نمی توان به تمام آنها اعتماد کرد و بسیار ضروریست که قبل از هرگونه اقدام به خرید تحقیقات مناسب و کاملی در آن حوضه صورت پذیرد.


هاست ابری ارزان


در صورت تمایل به خرید هاست ارزان از جمله هاست ارزان و هاست ابری ارزان به صورت فنی به این مورد می رسید که هاست ابری به سخت افزار بالایی نیازمند بوده و راه اندازی آن به هزینه ی بالایی نیازمند است بعضا به همین دلیل این نوع از هاست ها در شرکتهای معتبر با قیمت نسبتا بالایی ارائه میگردد. ساختار هاست ابری به صورت زیر می باشد:

 

هر سرور در یک مجموعه متشکل از چند سرور قرار می گیرد که اصطلاحا به این مجموعه یک "ابر" گفته می شود. وظایف هرکدام از این سرور ها مشخص و در راستای اهداف مجموعه می باشد و در صورت بروز مشکل برای هر سرور، سایر دیگر سرورها جایگزین شده و مشکلی از لحاظ عدم لود وبسایت به دلیل اختلال سرور اتفاق نخواهد افتاد.



آیا هاست ارزان امکان پذیر است؟


 همچنین در صورت بالا رفتن میزان بازدید و ترافیک، بار ترافیکی بر روی تمام سرور های ابر تقسیم شده و هیچگونه افت سرعت در بارگذاری وبسایت مشاهده نمی شود بنابراین هاست ارزان در این حوزه امکانپذیر نمی باشد.

این مورد باعث افزایش قابل توجه کیفیت ارائه خدمات در این نوع سرویس خواهد شد، البته بالا رفتن کیفیت کاملا منوط به سخت افزار بکار رفته در ابر بوده و به طور قطع در صورت عدم استفاده از سخت افزار مناسب کیفیت کلی ابر و سرویس دهی پایین خواهد آمد.

 پس با توضیحات بالا مشخص است ارائه این نوع از هاست با سخت افزار ضعیف به هیچ عنوان مفید نبوده و برای ارائه آن با سخت افزار مناسب باید هزینه متناسب با آن سخت افزار را پرداخت کرد.



 لذا می توان گفت "هاست ابری ارزان" نیز کاملا یک مورد تبلیغاتی می باشد و قبل از دریافت آن باید تحقیقاتی در این خصوص صورت داد. 

به طور کلی پیشنهاد هاست نامحدود ایران، نمایندگی هاست نامحدود ارزان، هاست بی نهایت، هاست ارزان، هاست فوق ارزان، نمایندگی هاست ارزان، هاست پربازدید ارزان، هاست رایگان، هاست پرسرعت ارزان و غیره، می توان مطالب بسیاری در سطح اینترنت و شرکتهایی جهت ارائه یافت ولی دقت به این موضوع بسیار مهم است.

 که قبل از باور کردن این گونه تبلیغات اغلب غیر واقعی حتما تحقیقات دقیق و فنی در خصوص آن مورد خاص انجام داده و با دریافت مشورت از افراد متخصص در این حوضه بهترین تصمیم را در این خصوص بگیرید. یه طور حتم قرار دادن کسب و کار خود در هر شرکتی بدون در نظر گرفتن مواردی همچون اعتبار شرکت و موارد امنیتی کار چندان خردمندانه ای به نظر نمی رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.