هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

آیا سرویس هاست ابری مناسب من است؟

یکی از تکنولوژی بسیار نوپایی شرکتهای هاستینگ سرویس هاست ابری  می باشد که به دلیل مزایای میزبانی ابری که در اختیار کاربر و همچنین سرویس دهنده قرار می دهد از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار است.

 به طور یقین تمامی افرادی که به دنبال یافتن یک هاست مناسب برای وبسایت های خود اینترنت را بررسی نموده اند با عباراتی از قبیل:

  1.  سرویس هاست ابری 
  2. میزبانی ابری
  3. هاست ویندوز ابری
  4. هاست ویندوز ابری اشتراکی 


cloud_hosting


و یا عبارات مشابه روبرو شده اند احتمالا در این بین و در مراحل جستجو اطلاعاتی را هرچند مختصر در مورد انواع هاست ها و میزبانی ها ، میزبانی های ابری ، مزایا و معایب آن را مشاهده نموده اند.

قطعا اگر به دنبال یک هاست حرفه ای برای میزبانی کسب و کار و یا وبسایت خود باشیم گزینه استفاده از میزبانی ابری یکی از اصلی ترین گزینه ها خواهد بود ولی این تکنولوژی نیز مانند تمام سرویس های دیگر بی عیب نبوده و مزایا و معایبی خواهد داشت که ممکن است با برخی نیازهای کاربران همسو نباشد و استفاده از آن چندان پیشنهاد نشود.



فاکتور های بسیار زیادی در انتخاب نوع هاست تاثیر گذار و حائز اهمیت می باشند:

  1. بارگزاری سریع
  2.  up time  بالا 
  3.  پایداری 
  4. امنیت

تنها چند مورد از این فاکتورهای مهم هستند. یکی دیگر از موارد مهم برای کاربران در انتخاب نوع هاست و تکنولوژی مورد استفاده در آن هزینه می باشد. در برخی شرایط مانند شرایط خاص اقتصادی که اکثر افراد، شرکتها و کاربران به دنبال صرفه جویی و کاهش هزینه هستند یقینا میزان مبلغ پرداختی برای تهیه هاست بسیار مهم خواهد بود.


 امنیت سرویس هاست ابری


یکی دیگر از مواردی که در خصوص سرویس میزبانی ابری باید به آن توجه نمود امنیت هاست ابری است. در این نوع سرویس تضمین امنیت سرورها بسیار سخت تر و پیچیده تر از حالت معمولی می باشد لذا جهت تهیه این نوع میزبانی می بایست حتما نزد شرکتهای معتبر در این حوزه رفته و سرویس را از آنها تهیه نمود.


security_cloud_hosting


با توجه به توضیحاتی که در وبسایت های مختلف در خصوص میزبانی ابری می توانید مطالعه نمایید و همچنین توضیح مختصری که در این مقاله اشاره شده، راه اندازی، مدیریت و نگهداری یک سرویس میزبانی ابری بسیار پر هزینه می باشد و با بالاتر رفتن ترافیک و بازدید وبسایت و توسعه کسب کار این هزینه به مراتب بیشتر نیز خواهد شد.

 شاید در برخی موارد پرداخت این هزینه برای خیلی از کاربران به هیچ عنوان توجیه اقتصادی نداشته باشد و بتوان با یک سرویس هاست اشتراکی کار خود را انجام و از کارایی بالای سرویس هاست ابری صرف نظر نمود.


مزیت هاست ابری


هزینه هاست ویندوز ابری


حال به این سوال می پردازیم که این سرویس برای چه افرادی مناسب و ضروری ست و برای چه افرادی غیر ضروری.

اگر وبسایت شما یک وبسایت تجاری بسیار مهم است و هرگونه قطعی و کندی در بارگذاری به معنی ضرر مالی ست. یقینا تنها مورد پیشنهادی استفاده از سرویس میزبانی ابری ست و برای خرید خود بایستی به شرکتهای هاستینگ معتبر فروش اعتماد کنید.

ولی اگر وبسایت شما به شکلی نیست که بتوان هزینه زیادی را برای آن مصرف کرد بهتر است از این نوع میزبانی دوری نمود.

البته شرکتهای هاستینگ معتبر جدیدا از تکنولوژی cloud hosting  برای سرور های اشتراکی خود نیز استفاده می کنند که این مورد باعث می شود بتوانند هاست های اشتراکی را بر روی این بستر و با هزینه بسیار بسیار پایین در اختیار کاربران قرار دهند.

 برای مثال کاربری که به دنبال استفاده از یک هاست ویندوز ابری باشد می تواند برای کاهش هزینه به شکلی بسیار چشمگیر از سرویس هاست ویندوز ابری اشتراکی استفاده نماید.


 استفاده از هاست ویندوز ابری اشتراکی می توان هزینه را بسیار کاهش دهد هرچند در سرویس های اشتراکی صدها و یا هزاران وبسایت بر روی سرور قرار می گیرند و این امر می تواند اختلالات زیادی را به دنبال داشته باشد همچنین این سرویس ها دارای محدودیت های زیادی در منابع بوده و شاید چندان مناسب وبسایت های با بازدید بالا نباشند.

لذا بهتر است در صورت تمایل نسبت به تهیه هاست ابری اشتراکی حتما به سراغ شرکتهای معتبر رفته و سخت افزار بکار رفته، میزان پایداری سرور ها، محدودیت های موجود و سایر موارد در این خصوص بررسی و از متناسب بودن آن با وبسایت خود اطمینان حاصل نمایید.


cloud_web_hosting


مزایا و معایب هاست ابری


 شاید برای بررسی دقیقتر این مزایا و معایب باید اطلاعات کافی از نحوه کارکرد سرویس هاست ابری داشته باشیم ولی در این مقاله تمرکز چندان بر روی تکنولوژی و زیرساخت این سرویس نبوده و بیشتر به این موضوع می پردازیم که در واقع این نوع هاستینگ مناسب چه افراد و چه نوع وبسایت هایی است و آیا برای همه مناسب است؟ به عبارتی دیگر تلاش بر این است که به سوال "آیا سرویس هاست ابری مناسب من است؟" پاسخ داده شود. هرچند ارائه توضیح مختصری در مورد میزبانی ابری و نحوه ساز و کار آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.


up time هاست ابری


در میزبانی ابری عملکرد به گونه ای ست که چندین ماشین مجازی بر روی تعدادی (حداقل دو) سرور فیزیکی قرار می گیرند. این مجموعه تشکیل یک به اصطلاح ابر را داده و در این ابر یا cloud تمامی بار و ترافیک موجود بر روی سرور ها تقسیم می شود. این مورد در صورت اجرای صحیح و استفاده از سخت افزار مناسب در سرعت بارگذاری و up time وبسایت ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. واضح ترین دلیل بر این ادعا نیز استفاده تمامی وبسایتهای بزرگ جهان از این سرویس است.

با اطلاعاتی که تا این مرحله ارائه شده به این نتیجه می رسیم که این تکنولوژی از نظر پایداری و ضریب اطمینان بسیار عالی بوده و مناسب تمامی وبسایت هاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.