هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست چیست؟

شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که هاست چیست و چه کاربردی دارد؟؛ هاست، وب هاستینگ یا میزبانی وب در واقع فراهم آوردن فضا یا بستری برای قرار دادن فایل های وب گاه (وب سایت) خود می باشد.

در پاسخ میزبانی وب چیست بایستی گفت موجودیت هاست برای ذخیره انواع مختلف فایلها مانند تصاویر، موسیقی، ویدئو و متون به زبانهای مختلف دنیا و همچنین زبانهای برنامه نویسی سطح بالا مانند html، php، java Script و ... که در طراحی صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد عنوان می شود.


هاست چیست و چه کاربردی دارد؟ ، در اصل بخشی از فضای یک کامپیوتر قدرتمند یا همان سرور است که در اکثر مواقع بصورت اشتراکی و در مواقعی که کاربر هزینه بیشتری می پردازد، هاست اختصاصی برایش تعلق می گیرد.

در فضای وب برای سهولت ارسال و دریافت اطلاعات نیاز است که از شرکت هایی با سرویس های هاستینگ با قابلیت بازگردانی اطلاعات پشتیبانی می کند.در طول این مقاله هاست چیست و چه کاربردی دارد؟ در مقابل سرور مقایسه می شود.

 

انواع هاست

با صدها و صدها شرکت اینترنتی که برای کسب و کار شما با هزاران طرح مختلف وب هاست رقابت می کنند، همه چیز می تواند بسیار سریع گیج کننده باشد با وجود لیست بلند بالایی از انواع هاست ها و سرویس های مربوط به هاست، در ادامه به انواع هاست هایی که رایج هستند اشاره خواهیم کرد و به سوال میزبانی چیست و چه کاربردی دارد پاسخ مناسبی خواهیم داد:


1.هاست وب اشتراکی


این نوع از هاستینگ، همان میزبانی هاست وب اشترکی است. وب سایت شما بر روی یک هاست که با سایت های دیگری اشتراک دارد بارگذاری می شود.خرید vps ایران از مزایای میزبانی وب اشترکی هاستینگ، هزینه اشتراکی آن است. شما می توانید با دادن مبلغ کمی برای شراکت در یک سرور بسیار قدرتمند، از منابع سریع و ایمن آن استفاده کنید. بزرگترین ضرر یک حساب میزبانی مشترک این است که شما از بابت منابع در اشتراک با  سایر سایت ها در سرور هستید. هنگامی که اکثر افراد شروع به یک کسب و کار آنلاین می کنند، معمولا با یک هاست وب اشترکی برای به حداقل رساندن هزینه ها شروع می کنند و احتمالا در ابتدا هم ترافیک آنچنانی را بر روی وب سایت خود نمی گیرند.


2.هاست ریسلری یا نمایندگی فروش


بسته های هاست ریسلری اساسا یک حساب هاستینگ مشترک با ابزارهای اضافی است که به شما کمک می کند فضای هاست خود را مجددا به فروش برسانید. پکیج میزبانی ریسلری با تکنیک های کنترل پیشرفته (WHM)، نرم افزار صدور صورت حساب برای کمک به مشتریان صورتحساب و سایر مزایای اضافی عرضه می شود.محدوده قیمت در هاست ریسلری یا نمایندگی فروش کمی از هزینه وب اشتراکی گران‌تر هستند. اگر برای فروش میزبانی هاست به عنوان یک کسب و کار برنامه ریزی کرده اید. ریسلری گزینه مناسبی است؛ در غیر اینصورت هاست اشتراکی بهترین راه شروع خواهد بود.


3.هاست ابری


از انواع هاست، هاست مبتنی بر ابر می باشد اگر اطلاعات بیشتر در حوزه ی cloud web hosting  می خواهید مقاله ی(آیا هاست ابری مناسب من است) را مطالعه کنید. اشاره به یک فن آوری هاستینگ نسبتا جدید است که به صدها سرور شخصی امکان کار با یکدیگر  را می دهد، به طوری که به نظر می رسد یک سرور غول پیکر است.اهمیت این ایده  از آن جاست که با افزایش نیاز، شرکت میزبان می تواند سخت افزار بیشتری را برای ایجاد یک شبکه یا ابری بزرگتر به وجود آورد. مزیت میزبانی ابری این است که اگر بصورت غیرعادی ترافیک وب سایت شما افزایش یابد، برنامه هاست شما می تواند به جای تعطیل کردن وب سایت موجب تعدیل ترافیک هاست ابری شما شود. اگر وب سایت شما در حال افزایش میزان بازدید بوده و به وب سایت خود مانور بیشتری می دهید، بهترین راه استفاده از یک هاست ابری است. البته در cloud hosting هزینه ها بالا بوده و لی سرعت و قدرت عمل فراوانی را می توانند ارائه دهند.


4.سرور  خصوصی مجازی (VPS)


سرور خصوصی مجازی یک سرور فیزیکی را به اشتراک گذاشته، اما مانند چندین سرور جداگانه عمل می کنند. از انواع هاست یک سرور خصوصی مجازی، یک پله بین میزبانی وب و  گرفتن ماشین اختصاصی شخصی است.

 هر چند هر virtual private server منابع سخت افزاری خاصی را به اشتراک می گذارد، که محدوده  اختصاصی از منابع محاسباتی را اختصاص می دهند ولی از بابت سرعت و قدرت منابع ممکن است در بحسب پلان انتخابی، بیشتر یا کمتر باشد.


5.هاست لینوکس


هاست لینوکس به هر سیستم هاستینگی که از سیستم عامل لینوکس برروی سرور استفاده شود گویند. لینوکس سیستم عاملی شبیه یونیکس بوده که بصورت رایگان و هسته باز عرضه می شود.هاست لینوکس از رایج ترین و گسترده ترین در بین استفاده کنندگان میزبانی وب می باشد.

استفاده میزبانی لینوکسی بیشتر در حوزه وب سایت های کوچک و متوسط می باشد چون با بیشتر سیستم های مدیریت محتوا به خوبی هماهنگ بوده و سرعت مناسبی در بالا آمدن سایت دارد، البته درهاستینگ لینوکس سایت های پربازدبد و مهم هم راه اندازی شده اند که بدلیل ارتباط خوب نسخه های مختلف php با کد های وب سایت می باشد.



6.هاست ویندوز


زمانی که حرف از خرید میزبانی وب می شود، 2 انتخاب پیش روی طراح وب قرار می گیرد. هاست ویندوز و  هاست لینوکس. میزبانی ویندوز به میزبانی وب اطلاق می شود که سیستم عامل نصبی بر روی سرور، ویندوز باشد. مزیت های زیادی در ورای انتخاب windows web hosting وجود دارد که می توان به پشتیبانی از .Net framework، بالا بودن امنیت هاست بدلیل ویندوزی بودن پایه میزبان وب. مقیاس پذیری بالای این نوع از هاست، بروزرسانی های مهم و همچنین امکان راه اندازی سایت هایی با ترافیک بالا در میزبانی وب با هاست ویندوز اشاره کرد.



7.هاست لوکال


هاست لوکال یعنی ذخیره و راه اندازی یک وب سایت بر روی کامپیوتر و سیستم شخصی در خانه یا محل کار. به عنوان مثال وقتی شما در کامپیوتر خود از مرورگر استفاده می کنید، در واقع در بستر لوکال هاست این اطلاعات را مشاهده می نمائید.میزبانی لوکال اغلب در زبانهای برنامه نویسی وب مانند PHP و ASP استفاده می شود که در تعیین سروری که باید از آن اجرا شود یا جایی که یک پایگاه داده قرار دارد بکار می آید. در تعریفی دیگر هاست لوکال همان سیستمی است که درحال استفاده از آن هستید. از مزیت های هاست لوکال این است که شما می توانید دامنه مورد نظر خود را ثبت نموده و بدون خرید هاست یا میزبانی وب، بر روی لوکال هاست(سیستم محلی خود) آنرا طراحی و تست کنید.


8.هاست دانلود


این نوع از هاست شامل یک سرور قدرتمند بهمراه یک فضای هارد دیسک بزرگ جهت ذخیره سازی فایل ها از انواع مختلف برای استفاده کاربران است. کار اصلی هاست دانلود برای نگه داری حجم وسیعی از داده ها بکار می رود که این داده ها می تواند از انواع مختلف داده ای یا پایگاه داده نرم افزارهای مهم باشد. مقوله مهم در هاست دانلود سرعت دسترسی و دانلود فایل های ذخیره شده در هارد و همچنین آپلود سریع اطلاعات به سرور می باشد.در هاست دانلود باید به این توجه داشت که نگه داری اطلاعات نیز در این نوع از میزبانی وب اهمیت ویژه ای دارد.


تفاوت هاست و سرور


یکی از مهم ترین تفاوت هاست و سرور در این است که هاست یک کامپیوتر یا وسیله ی دیگری بوده که به شبکه متصل می باشد، قیمت vps درحالی که سرور نرم افزار یا سخت افزاریست که به دستگاه های دیگر در شبکه و یا برنامه ها سرویس ارائه می دهد. اساسی ترین تفاوت هاست و سرور:

1.در هاست، منابع به اشتراک گذاشته شده درحالی که در سرور، اشتراک منابع بصورت یک سرویس ارائه می شود.

2.در هاست می توان از طریق اینترنت به به دستگاه های دیگر متصل شد ولی در سرور باید از طریق شبکه محلی (LAN) و یا اینترنت به دستگاها متصل شد.

3.یکی دیگر از تفاوت هاست و سرور در این است که سرورها انواع مختلفی دارند، ایمیل سرور، پروکسی سرور و ... ولی پلن های مختلفی در هاست طراحی شده که ترکیبی از منابع سرور می باشد

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.