هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

تفاوت هاست ویندوز با لینوکس که قبل از خرید آن بایستی بدانید؟

برای دستیابی به تجربه ی کافی جهت انتخاب و خرید بهترین هاست نیاز است موارد زیر که شامل مقایسه هاست ویندوز و لینوکس همچنین کاربردها و نیز مزایا و معایب این دو هاست می باشد, مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و در آخر باتوجه به اطلاعاتی که کسب می  کنید میتوانید بهترین انتخاب هاست را برای سایت خود داشته باشید.

در مقایسه هاست windows  و هاست  linuxبا توجه به این که تعدادی از کاربران متصورند که برای کار با میزبانی های لینوکسی باید سیستم عامل لینوکس روی سیستم خود نصب نمایند خرید سرور مجازی باید گفت سازماندهی و کار برروی هاست از طریق کنترل پنلی که در اختیار کاربر قرار داده می شود صورت میگیرد ونیازی به آشنایی به کار با سیستم عامل لینوکس برای کاربر وجود ندارد یا سیستم عامل ویندوز در بستر سیستم خود ندارند.در طول مقاله با مقایسه ی هاست ویندوز و لینوکس از لحاظ مزیت و مزایا و معایب آن، تفاوت هاست ویندوز با لینوکس را به طور کامل درک خواهید کرد.

 

هاست ویندوز چیست؟


برای اینکه بهتر درک نمایید هاست ویندوز چیست باید گفت به صورت دقیق منظور فضایی است از هارد یک  سرور که سیستم عامل ویندوز برروی آن نصب می باشد که در اختیار شما قرار داده می شود تا اطلاعات مربوط به سایت خود را برروی آن آپلود نمایید.  

وب سرور استفاد ه شده درسرویس های ویندوزی iis می باشد و با توجه به نسخه ی ویندوزی که روی آنها نصب است ورژنiis  نیز متفاوت است به صورت مثال در سیستم عامل windows2016  ازiis10  وهمچنین برای سیستم عامل windows2012 از iis8 پشتیبانی می شود.

هاست ویندوزی بیشتر برای سایت هایی است که از زبان برنامه نویسی asp  ویا asp.net  در طراحی سایت استفاده نموده اند و همچنین در آنها بانک اطلاعاتی یا همان دیتابیس sqlserver  می باشد.

نکته ی جالب و قابل توجه این است که در میزبانی ویندوزی میتوان سایت هایی با زبان php  نیز طراحی کرد و به حالت اجرا در آورد.

 

تفاوت هاست ویندوز و هاست لینوکس:


حتما اطلاع دارید پس از انتخاب نام دامنه و ثبت آن نوبت به این میرسد یک هاست مناسب برای سایت خود خریداری نمایید حال باید تفاوت هاست ویندوز با لینوکس بدانید بارزترین تفاوت این دو هاست سیستم عامل روی سرور می باشد بدین صورت که هاست هایی که میزبانی آنها روی سروری است که سیستم عامل ویندوز روی آن بالا می آید میزبانی ویندوزنامیده می شود و هاست هایی که در سرور میزبان سیستم عامل لینوکس  بالا می آید میزبانی لینوکس یا هاست لینوکسی نامیده می شوند.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد سیستم عامل ویندوز از نرم افزار وب سرور iis  پشتیبانی می کند  و سیستم عامل لینوکس برای نرم افزار وب سرور از آپاچی بهره می گیرد.



تفاوت هاست ویندوز و لینوکس  از نظر ساپورت سرویس های مدیریت محتوای رایج مقایسه کنیم چون بیشتر سیستم ها ی مدیریت محتوا به زبان php می باشند بهترین انتخاب میزبانی لینوکس می باشد.

اگر بخواهیم از نظر سرعت  به مقایسه هاست windows  و linuxبپردازیم (هرچند سرعت بیشتر بستگی به سخت افزار های سرور دارد نه سیستم عامل) با توجه به اینکه میزبانی لینوکس نسبت به میزبانی ویندوز ابزارهای  بیشتری جهت بهینه سازی دارد میتوان گفت سرعت بالاتری دارد.


معایب هاست ویندوز:


همانطور که در بالا نیز اشاره شده است در فرق هاست ویندوز و لینوکس هاست های ویندوزی برای پشتیبانی از سایت هایی که با سیستم ها ی مدیریت محتوا همچون سیستم های معروفی مانند وردپرس وجوملا به دلیل زبان برنامه نویسی آنها مناسب نمی باشد همچنین می توان گفت برنامه و ابزار های موجود در هاست هزینه نگهداری بیشتری دارند.


کاربرد هاست ویندوز:


در این قسمت میخواهیم تفاوت هاست ویندوز و لینوکس بدانیم کاربرد هاست ویندوز چیست.هاست های ویندوزی بیشتر برای کسانی پیشنهاد می شوند که با بهره گیری  از زبان برنامه نویسی asp  یا asp.net  میخواهند سایت خود را طراحی کنند و همچنین از دیتابیس  mssql  یا همان sqlserver بهره میگیرند و به زبان های لینوکسی و همچنین کنترل پنل های لینوکسی موجود اطلاعاتی ندارند و کار کردن با آنها برای این دسته کاربران به مراتب سخت تر از سیستم های ویندوزی می باشد.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی ما درباره ی " همه چیز درباره هاست ابری ویندوز " را برای اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.



کنترل پنل های هاست ویندوز:


در مقایسه ی فرق هاست ویندوز و لینوکس درباره ی کنترل پنل های قابل استفاده در هاست هایی که سیستم عامل آنها ویندوزی می باشد می توان گفت انواع مختلفی از کنترل پنل ها برای این نوع هاست ایران vps وجود دارد بسته به شرکت یا جایی که شما هاست را تهیه می نمایید ارایه ی کنترل پنل ها متفاوت می باشند.

 در این مورد شما می توانید بسته به آشنایی که نسبت به کنترل پنل ها دارید از شرکت میزبانی خود نوع آن را درخواست نمایید در این تیتر نام برخی از کنترل پنل های موجود را در زیر برای شما ذکر کرده ایم.

کنترل پنل هایی ماند xtend ,soildcp,helm,hosting controller  که قابلیت پشتیبانی از زبان های ویندوزی را دارند ونیز کنترل پنلهایی مانند plesk  که قابلی تپشتیبانی و ارایٔه  بر روی هر دو سیستم عامل را دارا می باشند.

 

تفاوت هاست ویندوز و لینوکس از لحاظ قیمت:


تفاوت هاست ویندوز و لینوکس از لحاظ قیمت ها و بهای پرداختی برای سرویس هایی که شما برای میزبانی خود در سرورهایی که سیستم عامل آنها ویندوزی می باشد می پردازید. نسبت به سرویس هایی لینوکسی دراکثر مواقع بیشتر می باشد بسته به نوع آنها متفاوت می باشد ارزش ها با توجه به فضایی که شما در اختیار خواهید داشت.

 همچنین تعداد وبسایتی که می توانید روی هر هاست نصب نمایید و خیلی ویژگی های دیگر که معمولا به صورت پلان گزاری در اختیار شما قرار داده می شود تا بتوانید بسته به نیاز خود یکی ازآن پلانها را انتخاب و خریداری نمایید.

اطلاعاتی بیشتر در مورد  اجاره سرور فیزیکی  که بهتر است بدانید



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.