هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

نکات طلایی در مورد خرید هاست خارجی و هاست ابری

خرید هاست خارجی 

اگر شما بخواهید سرور های هاست شما در خارج از کشور باشد بایستی به هنگام خرید هاست خارجی بگیرید.هاست ها براساس قرار گیری محل سرور ها به دو دسته ی تقسیم می شود هاست های خارجی معمولا سروهایشان در کانادا امریکا و آلمان می باشد.

از طرفی دیگر قبل از خرید هاست خارجی، یکی از آخرین تکنولوژی های ارائه شده در زمینه هاستینگ، هاست ابری می‌باشد که از محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران نیز برخوردار است.

مفهوم اساسی هاست ابری توضیع سرور ها در مناطق مختلف می‌باشدکه بایستی قبل از خرید هاست خارجی به آن دقت کرد. به طوری که منابع سخت افزاری برای میزبانی وبسایت شما بر روی چندین سرور توضیع شده اند ولی تمام آنها در راستای پشتیبانی وبسایت به صورت همیشگی و بدون قطعی کار می‌کنند.


تاثیر این نوع میزبانی و این تکنولوژی در uptime  وبسایت بسیار زیاد و قابل توجه می باشد؛ چراکه اگر یکی از سرور ها دچار مشکل سخت افزاری و یا نرم افزاری گردیده و امکان ارائه سرویس و تخصیص منابع را نداشته باشد به صورت موقت از مدار خارج شده و سایر سرورها جای آن را پر کرده و پشتیبانی از وبسایت بدون وقفه ادامه می‌یابد.



هاست ابری ویندوز


یکی دیگر از نکات مهم و مزایای این نوع میزبانی امکان مدیریت کاملا هوشمند پهنای باند و ترافیک موجود بر روی وبسایت در ساعات اوج بار می‌باشدکه در مقابل خرید هاست ابری ویندوز قرار می گیرد.هاست ابری که سیستم عامل آن ویندوز باشد هاست ابری ویندوزی گویند. 

به طور معمول در این ساعات میزان بازدید از وبسایت بسیار بالا رفته و ممکن است باعث افت شدید در بارگذاری صفحات وبسایت گردد که با این تکنولوژی و مدیریت bandwidth این مشکل به صورت کامل رفع و سرعت بارگذاری وبسایت در حد مطلوب باقی خواهد ماند.

پس به طور کلی و در یک جمله می توان گفت که تعامل سرور های مختلف با یکدیگر و تقسیم وظایف در زمان های مختلف و تخصیص منابع بصورت هوشمند را هاست ابری که به هنگام خرید هاست خارجی شما این قابلیت را نخواهید داشت.



مثالهایی از هاست ابری


به عنوان بهترین مثال در این خصوص می توان به وبسایت Google.com اشاره نمود. سرورها و منابع مورد نیاز این موتور جستجو در سراسر دنیا پراکنده شده اند و با توجه به پیاده سازی تکنولوژی پردازش ابری در دهه اخیر هیچ مشکلی در خصوص عدم بارگذاری این وبسایت گزارش نشده لذا می‌توان گفت که مشاهده عدم لود وبسایت Google  به دلیل Down  بودن سرور بسیار غیر محتمل و تقریبا غیر ممکن می‌باشد.


هاست ابری چیست؟


برای پاسخ به پرسش هاست ابری چیست؟ همانگونه که قبلا نیز شرح داده شد هرکدام از سرورها در یک مجموعه که به اصطلاح یک "ابر" یا "cloud" نامیده می شود وظایف مشخصی دارند و در صورت بروز هرگونه مشکل برای یکی از سرورها، سایر سرورهای دیگر جای آن را پر کرده و مشکلی از لحاظ تخصیص منابع ایجاد نخواهد شد و از down  شدن وبسایت نیز جلوگیری بعمل خواهد آمد.

همچنین در شرایط اوج بار و ترافیک زیاد و بالا رفتن میزان بازدید کاربران از وبسایت که موجب افت سرعت و کمبود پهنای باند می‌شود، سایر سرور های موجود در یک ابر به صورت هوشمند کمک کرده و بار ترافیکی را بین خود تقسیم می کنند که به تبع این امر سرعت بارگذاری وبسایت و کیفت ارائه خدمات بالا می‌رود. البته این شرایط و سطح کیفی کاملا به سخت افزار سرورهای موجود در ابر وابسته بوده و یقینا در صورت استفاده از سخت افزار ضعیف، به طور کلی کیفیت و سرعت ابر پایین خواهد آمد.



هاست ابری در مقابل سرور های اختصاصی و مجازی


برای مقایسه هاست ابری و سرورهای اختصاصی و مجازی باید به نکاتی مانند پایداری، قابلیت و ضریب اطمینان و همچنین هزینه توجه کرد و با توجه به اینکه در هاست ابری به جای یک سرور از چند سرور فیزیکی استفاده می‌شود لذا در قیاس با سرور های اختصاصی و مجازی موارد ذکر شده از جمله پایداری و ضریب اطمینان به مراتب بالاتر و تضمین شده تر می‌باشند.

البته هزینه در سرور های ابری بسته به میزان استفاده می تواند متفاوت باشد و برای مثال نگهداری و ارائه خدمات مناسب برای وبسایت های با بار ترافیکی بالا در بستر هاست ابری بسیار پرهزینه خواهد بود. برای کاهش هزینه می توان از سرور های مجازی و یا میزبانی های اشتراکی بهره برد که البته این دو هرگز پایداری میزبانی های ابری را ندارند.

در یک میزبانی اشتراکی چندین وبسایت (ده ها و یا بعضا" صدها) بر روی یک سرور قرار می‌گیرند لذا هزینه راه اندازی و نگهداری هر وبسایت بسیار کم خواهد شد ولی بروز مشکل بر روی سرور می‌تواند منجر به قطع شدن تمامی وبسایت ها گردد که این امر به معنی پایین بودن پایداری وبسایت ها خواهد بود. در سرور های مجازی نیز تقریبا مشکل مشابه می باشد به طوری که اگر سرور فیزیکی که ماشین های مجازی بر روی آن راه اندازی شده اند دچار مشکل شود تمامی آن ماشین ها قطع خواهند شد.


https://iranhost.com/blog/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8/

 

همانطور که می دانید هیچ تکنولوژیی نمی‌تواند کاملا خالی از عیب باشد و تکنولوژی هاست ابری نیز از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه به برخی از این معایب استفاده از هاست ابری اشاره میکنیم.


هزینه بالا


به عنوان یکی از معایب هاست ابری می توان به هزینه بالای راه اندازی و نگهداری اشاره نمود. این هزینه نیز با بالا رفتن ترافیک و بازدید وبسایت و گسترده شدن کسب و کار به مراتب بیشتر نیز می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.