هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

هاست ویندوز 2016 ابری

هاست ویندوز ابری 2016 ، هاست ویندوز

میزبانی وب ابری چیست؟

میزبانی وب در واقع بستری ست بر روی یک سرور که وب سایت جهت بارگذاری و مشاهده شدن در فضای اینترنت بر روی آن قرار می گیرد.

 این میزبانی از مقدار مشخصی منابع اعم از فضای دیسک، RAM و CPU برخوردار است. حال اگر ساختار این سرور ابری از لحاظ زیرساختی مبتنی بر تکنولوژی Cloud و یا ابر باشد به آن میزبانی وب ابری می گویند.



به صورت کلی این هاست و یا میزبانی می تواند ویندوزی و یا لینوکسی باشد به این معنی که سرور ارائه دهنده می تواند بر پایه سیستم عامل ویندوز و یا لینوکس کار کند.مسلما در این حالت وب سرورهای متفاوتی نیز وبسایت را بارگذاری خواهند کرد.

برای مثال ویندوز برای اجرای وبسایت از وب سرور IIS و لینوکس از وب سرورهایی مانند Apache ، Nginx و غیره استفاده می کند. هاست ابری در قیاس با میزبانی های معمولی می تواند از مزایای بسیاری برخوردار باشد که به عنوان مهمترین مزیت می توان از up time بالا نام برد.

 اجرای این سناریو و راه اندازی هاست بر روی بستر cloud می تواند بسیار پر هزینه باشد ولی در سرویس های اشتراکی که بر روی این بستر ارائه می شوند این هزینه بسیار کاهش یافته و در انتها با قیمت مناسبی می تواند در اختیار کاربر قرار گیرد.

 

بررسی مزیت میزبانی ابری


همانطور که ذکر شد میزبانی و یا هاست ابری مزایای بسیار زیادی دارد که مهمترین آنها up time بالاست ولی به موارد دیگری نیز از جمله بارگذاری سریع و پایداری نیز اشاره نمود.

امروزه تمامی وب سایت های بزرگ جهان بر روی بستر ابر بارگذاری می شوند و برای مثال در این خصوص می توان از بزرگترین موتور جستجوگر جهان google نام برد که تقریبا هرگز down شدن آن را کسی مشاهده نکرده است.

این موارد و مزایایی که ذکر شد تعرفه سرور مجازی یقینا مهمترین اصل برای راه اندازی یک وب سایت مناسب است و خوب یا بد بودن یک هاست با میزان up time آن بررسی و سنجیده می شود.

راه اندازی چنین بستری از صفر بسیار پرهزینه می باشد و مدیریت صحیح و حفظ امنیت سرور ها کاریست بس دشوار ولی امروزه بسیاری از شرکت های ارائه میزبانی از این تکنولوژی در دیتاسنتر های خود بهره می برند و با توجه به فروش بالا و گرایش کاربران به نوع میزبانی امکان ارائه آن با هزینه نسبتا مناسب کاملا وجود دارد.

 البته باید دقت نمود برای تهیه چنین سرویسی حتما باید به سراغ شرکت های معتبر در این عرصه رفته و سرویس مورد نظر خود را از آنجا تهیه نمایید، این کار آرامش خاطر شما را از این لحاظ که سرویسی با کیفیت مناسب تهیه نموده اید را تضمین می کند.

برای توضیح بیشتر باید گفت که ارائه انواع سرویس میزبانی وب اعم از ابری و با کیفیت مناسب مستلزم وجود بستر سخت افزاری مناسب نیز می باشد که این مورد معمولا در شرکتهای بزرگ و معتبر کاملا رعایت می شود.


 

مزیت های هاست ویندوز ابری چیست


در صورتی که سرور میزبان با سیستم عامل ویندوز سرور و وب سرور IIS کار کند به میزبانی ارائه شده بر روی این سرور میزبانی ویندوزی گفته می شود.

حال در صورتی که این سرور بر روی بستر ابری قرار گرفته و سرور نیز در دیتاسنتر های ایران باشد به آن میزبانی، هاست ویندوز ابری ایران خواهند گفت.

این نوع میزبانی ابری از مزایا و معایبی برخوردار می باشد. میزبانی ویندوزی برای وبسایت های .net و asp و به صورت کلی زبانهای برنامه نویسی ارائه شده توسط مایکروسافت کاملا مناسبتر می باشد.

 البته امکان بارگذاری وبسایت php نیز بر روی آن وجود دارد ولی کیفیت اجرا و مدیریت اینگونه وبسایت ها بر روی سرور لینوکس مناسب تر است.

هاست ویندوز ابری ایران معمولا در تمام هاستینگ های کشور نسبت به نوع لینوکسی آن بالاتر است و دلیل این موضوع به هزینه بر بودن راه اندازی آن باز می گردد.


 البته موضوع سرویس میزبانی وب در تمام جهان صادق بوده و هاست ویندوزی همیشه از نوع لینوکسی گرانتر است.

همانطور که می دانید به هنگام خرید هاست ابری، نصب سیستم عامل ویندوز به خرید لایسنس نیاز دارد و همچنین بسیاری از نرم افزار های قابل نصب بر روی ویندوز رایگان نبوده و باید برای استفاده از آنها هزینه هایی را در قالب خرید لایسنس پرداخت نمود.

البته در بسیاری از مواقع این هزینه کاملا به صرفه بوده و کیفیت خدمات بسیار خوبی را در مقابل دریافت خواهیم کرد.

با استفاده از میزبانی ویندوزی از پشتیبانی مایکروسافت نیز بهره خواهیم برد که این خود در بسیاری مواقع بسیار مفید است.

همچنین به عنوان مثال می توان به نرم افزار های مدیریت ایمیل مانند smarter mail  اشاره نمود که تنها بر روی سیستم عامل ویندوز قابل نصب است و کیفیت و ایران vps همچنین سطح مدیریت بسیار بالایی را در بخش ایمیل ها به کاربر ارائه می دهد.

این نرم افزار در مقایسه با همتایان لینوکسی خود کاملا برتر می باشد.

همچنین از سادگی کار کردن با وب سرور IIS نیز نباید گذشت و این مورد می تواند در بسیار مواقع کارهای شما را در حیطه مدیریت وب سایت بسیار بهتر و ساده تر پیش ببرد.

به طور قطع استفاده و مدیریت سرور لینوکسی و وب سرورها و نرم افزار های آن بعضا بسیار دشوارتر از ویندوز می باشد.

 هرچند همیشه امکان نصب کنترل پنلهایی برای ساده کردن این مدیریت وجود دارد ولی در هر صورت اگر قصد شما تهیه یک سرور مجازی و یا اختصاصی ست حتما باید سیستم عاملی را انتخاب نمایید که دانش نسبی استفاده از آن را دارید.


انواع میزبانی ابری 

  • هاست دانلود
  • هاست نمایندگی
  • هاست رایگان 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.